Managed Services

IT is het fundament van jouw organisatie. Je bent geen uitzondering als vrijwel alle processen gestoeld zijn op techniek. Om te blijven groeien en bloeien, is het belangrijk om innovaties binnen de IT nauwlettend te volgen en – zo nodig – te implementeren. Dat kan een grote uitdaging zijn, zeker als IT niet je core business is.

 

Als Managed Services Provider nemen wij die rol van je over. Wij worden jouw IT afdeling en partner. Wij gebruiken onze IT-kennis om jouw organisatie zo optimaal mogelijk te laten renderen. En daar plukken jouw collega’s, eindgebruikers en dus zelfs je klanten de vruchten van.

Valid – vrouw man werkplek

Wat houdt Managed Services in?

Managed Services is een samenwerkingsmodel waarbij een externe partij, zoals Valid, verantwoordelijk wordt voor het gedeeltelijke of volledige IT-beheer en -ondersteuning van een organisatie. Dit omvat het dagelijkse beheer van IT-infrastructuren, systemen, en applicaties, waardoor je je als organisatie kunt richten op de primaire activiteiten. Door te kiezen voor Managed Services, krijgen bedrijven via een externe partner (Managed Services Provider of MSP) toegang tot gespecialiseerde expertise, moderne technologieën en continue ondersteuning, zonder de zorgen en het gedoe van dagelijkse IT-beheer en eventuele IT-problemen.

De pijlers van Managed Services: Modern Work, toekomstbestendige IT infrastructuur en optimale beveiliging

Wij ondersteunen je over de volledige breedte van IT

  • End user support: Professionele support. Servicedesk op afstand of op locatie.
  • Advies en projecten: we denken graag met je mee.
  • Licenties: de best passende en meest kostenfficiente oplossing voor je IT-licenties.

Wij zijn jouw helpdesk

Als Managed Services Provider is de implementatie van de techniek slechts de eerste stap. Daarna staan we voor je klaar als eerste- of tweedelijns IT-support te verzorgen op de momenten dat dat nodig is, met het oog op het minimaliseren van downtime en het handhaven van de operationele efficiëntie.

Daarbij vormen wij ons indien nodig als een verbindende schakel tussen de technologie en jouw leveranciers van randapparatuur zoals printers of laptops. Zo ontzorgen we jou zo maximaal mogelijk.

Managed Services - Valid

De voordelen van kiezen voor Managed IT Services

Kiezen voor een Managed Services Provider (MSP) heeft verschillende belangrijke voordelen voor bedrijven:

  • Kostenbeheersing: Voorspelbare maandelijkse uitgaven zonder onverwachte IT-kosten.
  • Continuïteit van de dienstverlening: Proactieve monitoring en onderhoud voorkomt veel problemen. Als er toch issues ontstaan, borgt de MSP de continuïteit van de dienstverlening.
  • Schaalbaarheid: IT-ondersteuning kan meegroeien met de veranderende behoeften van de organisatie.
  • Toegang tot gespecialiseerde expertise: Profiteer van de kennis en ervaring van IT-experts.
  • Gebruik van de nieuwste technologieën: MSP’s blijven up-to-date met de nieuwste technologische ontwikkelingen en beveiligingsstandaarden.
  • Focus op kernactiviteiten: Interne teams kunnen zich volledig bezig houden met de primaire bedrijfsactiviteiten, zonder dagelijkse IT-zorgen​

Wat het oplevert voor je organisatie en collega’s

Maximale productiviteit en adoptie

Jouw medewerkers moeten prettig en effectief en efficiënt kunnen werken om optimaal productief te zijn voor jouw organisatie.

Toekomstbestendige IT infrastructuur

Om te blijven groeien en kosten in de hand te houden, heb je een flexibele en schaalbare infrastructuur nodig.

Betrouwbare IT, passend bij de business

Laat IT aan een ervaren partner over om te kunnen focussen op de kernactiviteiten van je organisatie.

Optimale veiligheid

Om de infrastructuur en bedrijfsprocessen te beschermen, moet de veiligheid van jouw organisatie up-to-date zijn.

Starten met IT Managed Services

Voorbereiding

Om een naadloze implementatie naar Managed Services te garanderen is een goede voorbereiding cruciaal. We maken duidelijke afspraken en stemmen verwachtingen op elkaar af. Vanaf het begin worden de vereiste inspanningen en verwachte betrokkenheid van de klant duidelijk gecommuniceerd.

Adoptie

Tegelijkertijd werken we aan het vertrouwen van de eindgebruikers in het nieuwe product. Dit kan op verschillende manieren worden bereikt. Afhankelijk van de situatie, stemmen we een passende overgang af. Dit kan met documentatie, klassikale trainingen of bijvoorbeeld volgens het train-de-trainer-principe. Onze aanpak richt zich niet alleen op de implementatie, maar ook op de impact op mensen, organisatie, processen en informatie.

Ondersteuning

Als partner wil je kunnen leunen op de expertise van experts. Dat vinden wij heel logisch. Als jouw partner staan wij continu voor je klaar om jouw IT-helpdesk of jouw eindgebruikers van dienst te zijn. Bovendien, door het uitbesteden van IT-diensten profiteer je continu van onze kennis. We houden marktontwikkelingen in de gaten en toetsen of deze jouw organisatie verder kan helpen.

Ontdek de mogelijkheden voor jouw organisatie
Valid – CTA 1