Proces inzicht bij WML

Efficiëntie, klanttevredenheid en innovatie zijn van cruciaal belang voor organisaties die willen groeien en toekomstgericht werken. Toch merken veel bedrijven dat hun processen niet optimaal functioneren. Dit leidt vaak tot inefficiënties en frustraties. De grote vraag is dan ook; hoe kan je dit goed inregelen en wendbaar blijven?  

De uitdaging: processen toekomstbestendig maken

Voor veel organisaties, waaronder WML (Waterleiding Maatschappij Limburg), vormen groei, technologische ontwikkelingen en veranderende regelgeving voor grote uitdaging. Met name om ook je processen hierop aan te passen. Een belangrijk proces bij WML is het revisieverwerkingsproces binnen de afdeling Aanleg Leidingen. Dit proces omvat het elektronisch verwerken van geografische data, aangeleverd door aannemers die herstelwerkzaamheden en projecten uitvoeren.

Om het proces efficiënter te maken, schakelde WML Valid in om het revisieverwerkingsproces te analyseren en te optimaliseren met de Valid Quick Scan. Bij Valid geloven we dat succes gebaseerd is op vertrouwen, technologie en groei (Trust > Tech > Thrive). Met vertrouwen in onze jarenlange ervaring in procesoptimalisatie ging WML de samenwerking met ons aan om hun processen toekomstbestendig te maken. 

WML

De aanpak: inzicht door samenwerking en data 

De Valid Quick Scan is een maatwerkaanpak die bestaat uit zes fasen waarin Valid diepgaande analyses combineert met technologie en teaminzichten. Deze werkwijze werd bij Bij WML toegepast voor de analyse van het revisieverwerkingsproces.

De zes fasen op een rij:

  • Selectie van proces: Kies een proces dat belangrijk is voor de doelstellingen van je organisatie.
  • Analyse van de huidige situatie: We brengen de “As-Is” situatie in kaart met procesmodellering en data-analyse.  
  • Knelpunten opsporen: Via audits, interviews en workshops ontdekken we waar processen vastlopen of inefficiënt zijn.   
  • Verbeteropties bepalen: Het formuleren van praktische verbeteringen, zoals kostenbesparingen, prestatieverbeteringen of innovatieve oplossingen.  
  • Adviesrapport opstellen: Alle bevindingen worden samengevat in een duidelijk rapport, inclusief concrete adviezen en een overzicht van verbeteractiviteiten.
  • Evalueren en plannen: Samen gaan we in gesprek om de bevindingen te evalueren.    
Proces Valid Quick Scan

De resultaten: impact van de Valid Quick Scan 

Het resultaat is een praktisch verbeterplan dat processen efficiënter, klantgerichter en competitiever maakt. Deze omvatte voor WML: 

  • In BPMN Processen in kaart gebracht (BizzDesign);
  • Gaps in kaart gebracht en inzichtelijk gemaakt in werkprocessen; 
  • Inzicht in aan te brengen verbeteringen/wijzigingen/functionaliteiten via het lopende GIS (Geographic Information Systems) project;
  • Werkinstructies geschreven, gecommuniceerd en getraind binnen de afdeling;  

Samen groeien naar succes 

De Valid Quick Scan van Valid is een bewezen methode om inzicht te krijgen in bedrijfsprocessen en deze direct te verbeteren. De samenwerking met WML laat zien hoe vertrouwen (Trust), technologie (Tech) en een focus op groei (Thrive) leiden tot duurzame resultaten. Deze aanpak gaat verder dan het oplossen van problemen. Het helpt organisaties toekomstbestendig te worden en wendbaar te blijven. Klanten en medewerkers merken hierdoor snel het verschil. En creëer je snel financiële en kwalitatieve impact en blijf je dynamisch. 

Verandermanagers ondersteunen sponsors en andere rollen tijdens de verandering om hun rol effectief uit te voeren, zijn of haar rol kan vervullen en de verantwoordelijkheden kan dragen. Het belang van verandermanagement wordt extra verduidelijkt en de rol van de sponsor wordt krachtig neergezet zodat succesvolle veranderresultaten behaald gaan worden. 

Benieuwd wat de Valid Quick Scan voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op en ontdek hoe je jouw processen naar een hoger niveau tilt. Samen maken we jouw organisatie slagvaardiger en klaar voor de toekomst! 

Wat een is een Managed Services Provider?
Vorige artikel Wat is een Managed Services Provider (MSP)?
Volgende artikel Drie pijlers voor sterk sponsorschap tijdens veranderingen  
Sponsorschap